poniedziałek, 30 listopada 2009
lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć - część 2 -RAJD PARYŻ - DAKAR
po co ludzie się ścigają? zapewne jest tyle odpowiedzi ile powodów. Nikt jednak nie zaprzeczy, że udana próba wykazania się przed rywalami jest pewnym sposobem na szacun u ziomali, podbój sercowy i lekarstwem na kompleksy
Zapotrzebowanie na wyścigi okazuje się na tyle duże, że
w Konstancinie na ul. Granicznej odbywają się nocami nielegalne wyścigi motocyklowe. Niejakiego pana Tomasza najbardziej jednak irytuje ryk silników jaki wydobywa się podczas takich "zawodów". Według jego słów zagłusza on nawet telewizor w jego szczelnie wyciszonym mieszkaniu... hmm pewnie pożyje dłużej.
wyścig, rajd - jaki rajd? oczywiście Rajd Paryż - Dakar jest najbardziej znanym. Jak podaje wiki "Historia rajdu sięga roku 1977, kiedy to Francuz Thierry Sabine zgubił się na pustyni w Libii podczas rajdu Abidżan-Nicea. Urzeczony pustynią uznał, że miejsce to jest idealne do rozgrywania rajdów.". Czy to nie romantyczny wstęp do mega imprezy, której budżet zapewne przekracza PKB kilku państw afrykańskich razem wziętych. 80% uczestników Rajdu to amatorzy. Z roku na rok zmieniała się trasa, lecz niemal zawsze meta była w Dakarze [wyjątki: 1992 - Kapsztad, 2000 - Kair, 2003 - Szarm el-Szejk]. W 2008 roku w Mauretanii, niecałe dwa tygodnie przed planowanym rozpoczęciem rajdu, terroryści Al Kaidy zamordowali czterech francuskich turystów. Organizatorzy Rajdu Dakar zdecydowali się odwołać całą imprezę po otrzymaniu ostrzeżenia od francuskiego rządu. Szkoda, że tak wielkie wydarzenie sportowe musiało paść ofiarą polityki. Oczywiście to nie koniec - nazwa Rajd Dakar nabrała takiego znaczenia, że pod jej szyldem od 2009 roku impreza odbywa się w Ameryce Południowej
Jeżeli chodzi o naszą inicjatywę to bliżej nam do idei rajdu Plymouth - Banjul Challenge odbywającego się w tym roku już poraz ósmy. Organizatorzy podkreślają: This is NOT a race. Liczy się sam fakt dojechania samochodem wartym nie więcej niż £100 [+ £15 na przygotowanie]. Po przyjeździe na metę - auta idą na licytacje, a kasa na cele charytatywne. Wszystko fajnie, tylko dlaczego angole musieli znowu zaznaczyć swoją indywidualność dopuszczając tylko samochody z kierownica po lewj stronie, eeeh
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
All vehicles must be LEFT-HAND-DRIVE for the Banjul Challange!! ze strony Playmouth-Dakar czyli jak w Europie zatem gdzie tu oryginalność?
OdpowiedzUsuńPan Zdzisław na Okolu przekłada kierownicę na drugą stronę za mniej niż £15.
OdpowiedzUsuńPrzełożenie na środek kosztuje £25.
jako że jest nas 3 - zdecydowanie ta druga opcja! wtedy osoby siedzące skrajnie robią za kierunkowskazy, zresztą w naszym przypadku z całej kierownicy najważniejszy jest klakson, który jak na razie milczy..
OdpowiedzUsuńMauretania
OdpowiedzUsuńPorwanie Hiszpanów
Listopad 2009, BBC
Trzech Hiszpanów zostało porwanych na głównej drodze z Nouadhibou do Nawakszut, prawdopodobnie przez al-Kaidę. Mauretania zamknęła tymczasowo granice z Marokiem i Mali.
według:
http://www.yahodeville.com/newsy/
Co Wy na to?
co my na to.. zdajemy sobie sprawę z zagrożeń, odpowiemy za swoje czyny, a wszystko jest kwestią prawdopodobieństwa (może tam jest akurat w tym momencie większe). nie zamierzamy zmieniać planów start za 16 dni.
OdpowiedzUsuńhttp://www.tvn24.pl/12691,1632588,0,1,al_kaida-to-my-porywamy-europejczykow,wiadomosc.html
Gdzie złatwiacie wizy (czy może już macie)do Mauretani? Rabat , granica? Czy przed nowym rokiem nie bedzie problemu i w związku z porwaniem ?
OdpowiedzUsuńpoczątkowo chcieliśmy załatwiać na granicy, ale zmieniła się sytuacja. Prawdopodobnie czeka nas wycieczka do Rabatu. Może za jednym razem uda się załatwić wizy do Mauretanii i Senegalu
OdpowiedzUsuńW Berlinie można załatwić wizy do senegalu po 20 euro - bez zbednych formalnosci. Ambasada Mauretanska w Rabacie przyjmuje wnioski podobno do godz. 11. Którego planujecie byc w Rabacie?
OdpowiedzUsuńwiemy, wiemy - znamy adresy, godziny.
OdpowiedzUsuńhttp://travelbit.pl/v2/?special=relacje&tom=&id=803
Z tego co czytam jestes obcykany/a w temacie. Jeseli masz jeszcze jakies przydatne rady napisz na maila: bydgoskidakar@gmail.com